CIDESCO-diplomerad hud- och spaterapeut.

Det ni. Inte många i Sverige som kan skryta med den titeln. Inte ens många i världen. Det var den stressigaste och jobbigaste veckan jag någonsin upplevt.

Måndag
Fotografering och provskrivning. Provet kändes ganska bra, räknade till 77 ganska säkra när jag satt där, 70 av 100 var gränsen för godkänt. Efter provet var det dags att förbereda sängen för det praktiska provet vi hade i tisdags. Med förbereda menar jag byta handdukar, påslakan, torka av bord plus produkter, fylla på allt, duka upp med manikyrgrejer osv. Tog väl ungefär en timme eftersom jag strök påslakanet också, vilket ingen annan gjorde men det såg så mycket snyggare ut. Efter att jag förberett klart på skolan åkte jag hem och förberedde där. Plockade ihop allt jag behövde och så.

Tisdag
Dagen började med tågkrångel. Men jag blev bara cirka 10 minuter sen så det var ingen större fara.

9.00 Kunderna anländer. Ansiktsbehandling med frans- och brynfärg, apparat, manikyr samt avslutande make up på tre och en halv timme. Jag kände verkligen pressen och trodde på riktigt att jag skulle kaskadkräkas när Ina, delegaten och SHR-representanten läste mitt kundkort. Och så var det frågorna, kändes som att delegaten var ute efter att sätta dit mig. Hon undrade om jag visste vad det var för metall i jontofores-rullarna. Jag svarade jag vet inte på den frågan. Men förutom en del läskiga frågor gick det hela riktigt bra och jag hann till och med dra på min kund läppenna och läppstift!

12.30-13.30 Typ lunch. Stressade väl mest i sig lite näring.

13.30 Kroppsapparat, gick superbra. Här kände jag att jag hade mer kontroll och var lite mer bekväm med hela situationen även om jag fortfarande kände mig som om jag skulle svimma. Sedan var det massage och vaxning. Båda delarna gick bra utan några som helst problem.

16.30 Specialarbete. Jag gjorde en lyftande ansiktsbehandling på mamma eftersom jag skrivit om att se evigt ung ut utan att ta till kirurgiska ingrepp. Delegaten undrade hur masken gav en lyftande effekt. Jag fick hjärnsläpp och ordbajsade lite. I övrigt gick behandlingen bra och mamma såg sjukt fräsch ut efteråt.

Ca 17.30 Ina kom fram och gav mig en kram och sa "Grattis! Allt har gått jättebra!" Jag fattade ingenting och hon fick förklara att jag klarat allt. Jag hade alltså tagit CIDESCO-examen i Beauty Therapy. Woohooo!!!

Onsdag

Ledig förutom två timmars "tvätt-hjälp".

Torsdag
SPA-CIDESCO
Kände mig betydligt lugnare och i kontroll. Den här dagen gick hur bra som helst. Fick inga svåra frågor utan det kändes verkligen som att delegaten ställde frågor som hon helt enkelt undrade över eftersom det var första gången för henne att bedöma SPA-CIDESCO. Jag gjorde kurbad på förmiddagen. På eftermiddagen var det peeling, inpackning och Indian Head Massage. Allt gick sjukt bra. Sedan var det dags för teoretiskt prov i SPA. Gick bra det med tydligen.

Fredag
Ledig.
15.30 Avslutning med diplomutdelning, mingel och skumpa. Sedan middag på Dell'Attore och utgång på Golden Hits med klassen, mer om det senare.

Nu är allt över. På måndag har jag ingen tid att passa. Förutom reprisen av melodifestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback