Har haft en rätt bra dag idag.

Det var lugnt på salongen i förmiddags så Marie gjorde en aha-behandling på mig. Äntligen! Jag har tjatat på alla i över två veckor nu att jag vill ha en aha. Men måste ju göra en ny om två veckor igen, undrar vem jag kan lura att göra den...?

Efter att jag fått min behandling lackade jag tånaglarna på Marie och sedan gjorde jag en helkroppsmassage på en mycket nöjd kund. Och efter massagen var det utvecklingssamtal med Birgitta, en av högsta hönsen på skolan. Jag kände mig som tolv igen och var sjukt nervös. Fattar inte varför. Men samtalet gick mycket bra. Fick höra att jag var målinriktad och att jag inte verkade ha svårt med något som vi gör i skolan.

Efter lunch, eller snarare middagen, så hade jag en vaxning som gick jättebra, sedan trötta fötter behandling som jag fick  improvisera mig igenom efter som vi aldrig gått igenom den på lektion, så jag fick typ chansa på vad jag skulle göra... Men det gick bra iallafall, den är ju inte så komplicerad. Peeling, mask och massage i stort sett. Sista kunden var ännu en helkroppsmassage, även hon mycket nöjd!

På samlingen innan vi slutade var det dock inte lika skoj. Vi fick veta att en klasskompis hoppat av på grund av tjafs inom klassen. Så himla tråkigt när det blir så. Vi är alla vuxna människor, men det känns som om vi går på högstadiet. Man måste kunna vara flexibel. En del verkar inte tänka på att salongen är en arbetsplats, även om vi bara har lektion när vi är där.

Nej, nu ska jag kasta mig in i duschen. Sen ska jag äta fläskpannkaka á la Hannas style.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback