vecka ett.

Antligen helg! Eller ja, helg & helg. Jag ska jobba. Men liiite helg får jag iaf.

Första veckan i skolan har gått bra. Tiden har gått fort, samtidigt som det känns som en evighet sen jag hade lov. Kunder hela dagarna. Vissa trevliga. Vissa konstiga. Vissa tar all ens energi. Vissa ger massor av energi. De jag hade idag gav jättemycket energi. Härligt!

Det är mest frans- och brynfärgningar som görs. På andra plats är det pedikyr. Sen kommer nog ansiktsbehandlingar, massage, vaxning och manikyr. Manikyrer görs sällan. Jag har kanske gjort 4-5 st under hela salongspraktiken sen i februari.

Elfte augusti går vi in på spa. Det ska bli så jävla kul. Känns mer seriöst och äkta på något vis. Och jag tror kunderna där inne bryr sig mer. Om sig själva alltså. De lyssnar på de råd man ger dem istället för att bara vifta bort dem och tycka att tvål och vatten is the shit. Jag hatar tvål- och vattenmänniskor.

Från det ena till det andra. Idag har jag käkat mongolisk barbecue med Hanna och Siggman. Vi hade så kul att jag grät flera gånger. Det var mat och skitsnack. Och en del skit. När vi ätit färdigt kom servitören och frågade något som ingen av oss uppfattade utan vi bara tittade på varandra och började skratta istället för att fråga honom vad han sa. Men så frågade han igen. Han undrade om vi fått dessert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback