Jag ska fan skriva en bok.

Nu har jag läst alla Martina Haags böcker. Eller nästan alla, jag har en halv kvar. Men, iallafall, hon skriver ju hur kul som helst om sin vardag (i krönikesamilngarna då, fast romanerna är ju också hur kul som helst). Så då tänker jag såhär, borde inte jag också kunna skriva en hur kul bok som helst då? Klart som fan. Ska bara hitta ett förlag som ger ut den också. Hmm... Pirat Förlag kanske? :D

Fatta vad soft att vara författare. Fast vilken press man får på sig om man skulle råka få ut en bok nångång, då måste man skriva en till och den måste vara bättre än den första. Eller tänk om inte köper boken så man blir återbetalningsskyldig som med CSN-lånen. Eller så köper jättemåna boken och har jättehöga förväntningar och så är den skit och så kommer de och jagar mig med högafflar och lyktor och kavlar och så fort jag går på stan så får jag ägg och äpplen kastade i huvudet. "Skriv om det här" skriker de kanske också och pekar finger. Nej, nu blev jag lite ledsen. Kanske inte ska skriva nån bok.

Eller så kan jag skriva den i ett annat namn. Eller, nej, för tänk om den blir skitpopulär. Då får jag ingen cred. Och så sitter alla polarna och snackar om den där superbra nya boken och så säger jag att det är jag som har skrivit den, men ingen tror på mig för jag har skrivit den i falskt namn och kan inte bevisa att det är min bok.

Hmmm... Jag måste nog tänka igenom et här en stund till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback