Finväderångest.

Vaför får man alltid sån ångest när man är inomhus när det är fint väder? Så fort solen skiner så känner jag att jag måste vara ute & sola. Eller åtminståne vara ute och få lite frisk luft, solbrännan blir som en bonus. Fast jag gick till tåget imorse, jag var ute hela lunchen och jag gick hem från tåget. Så jag har ju varit ute en del. Och om jag nu ska gå ut nu, klockan kvart över sju på kvällen (när solen ändå inte tar så värst bra), vad skulle jag göra? Om jag hade haft en terass eller veranda eller altan (vad är skillnaden?) så skulle jag ju suttit ute på den. Men det har jag inte. Inte ens en balkong har jag. Om jag vill sitta i solen får jag gå ut, gena lite över grannens uppfart och lägga mig på en filt på den lilla gräsplätt som finns brevid huset. Som ligger mittemellan två garage. Haja vad sugen jag är på att lägga mig där och steka. Och jag har ju redan varit ute och gått så jag orkar inte direkt svida om till träningskläder för att gå promenad.

Hoppas det börjar spöregna snart så jag kan trycka chips, pizza, godis och cola och kolla på Hells Kitchen med gott samvete. Vädergrejen på datorn visar blixtar. Hoppas det slår in snart. Moahahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback