Vad har jag gett mig in i??

Hjälp. Vem kunde ana att det var så många konstiga ord man måste lära sig när man ska bli hudterapeut? Inte nog med att vi har en miljon latinska och grekiska anatomiord att lära oss så ska vi även kunna massa om hår. Radix pili, scapus pili, telogen fas, dermispapill och hirsutims är några av de ord vi ska lära oss.

Men andra sidan av allt det tunga och jobbiga är allt det roliga. Idag fick vi vaxa för första gången. Halva ben (alltså till precis ovanför knät). I början var det jätteläskigt, men när man väl kom in i det var det jättekul. Och det är bara bra om man tycker det, för det är i stort sett mitt leverbröd när jag blir klar med utbildningen. Det tog ganska lång tid att få det bra i början, men mitt mål är att bli Vax-Hulda som bara drar på och drar av och så är det klart på 10 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback